Zamknij X
Aby zapewnić najwyższą jakość usług, autosalon24.pl wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej.
Warunki przechowywania lub dostępu do nich znajdziesz w Polityce prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Autosalon24.pl - Samochody nowe i używane
Wyślij zapytanie
autosalon24.pl > Ford > Testy Ford Kuga

Testy i opinie Ford Kuga

Wyszukiwarka testów

Przeczytaj testy naszych partnerów

Ford Kuga

Ford Kuga II - SUV gruntownie udoskonalony

Ford Kuga II - SUV gruntownie udoskonalony
Centrum

Nowy Ford Kuga jest oferowany z benzynowymi silnikami 1.6 EcoBoost (150 KM, 240 Nm lub 182 KM, 240 Nm) oraz wysokoprężnymi 2.0 TDCi (140 KM, 320 Nm lub 163 KM, 340 Nm). Słabsza "benzyna" występuje wyłącznie z napędem na przednią oś i ręczną skrzynią. Dla mocniejszego silnika EcoBoost zarezerwowano napęd 4x4 oraz 6-stopniowy "automat". Turbodiesle są łączone z 6-biegowymi, ręcznymi skrzyniami lub zautomatyzowanymi przekładniami PowerShift z dwoma sprzęgłami. 140-konny 2.0 TDCi...

...więcej!



Ford Kuga - test | Pierwsza jazda

Ford Kuga - test | Pierwsza jazda
Moto.pl

Nowości czekają też pod maską. Jest to znany z Focusa silnik benzynowy1.6 EcoBoost. W Kudze może rozwijać 150 lub 182 KM. Słabsza wersja oferuje wyłącznie napęd na przód i ręczną skrzynię o sześciu przełożeniach. Mocniejszy z kolei, wyłącznie napęd obu osi i skrzynię automatyczną, także o sześciu przełożeniach. Bez zmian z poprzedniego modelu przejęto Diesla 2.0 Duratorq o mocy 140 lub 163 KM. Słabszy jest do wyboru z napędem 4x2 lub 4x4, mocniejszy napęd obu osi ma...

...więcej!



Ford Kuga vs. Toyota Rav4 - test | Konfrontacja

Ford Kuga vs. Toyota Rav4 - test | Konfrontacja
Moto.pl

Nie mogę powiedzieć, że Kuga źle traktuje kierowcę podczas długiej trasy. Sztywne, ale gładko radzące sobie z nierównościami zawieszenie jest bardzo podobnie zestrojone jak w Toyocie. Różnicę poczujemy na krętej drodze. Tu Ford po raz kolejny udowadnia, że precyzja prowadzenia ma dla firmy ogromne znaczenie. Kuga lepiej reaguje na komendy wydawane kierownicą, a podwozie posłusznie wypełnia rozkazy. Dodatkową zaletą, którą docenią zwłaszcza kierowcy lubiący serpentyny, pr...

...więcej!



Ford Kuga 2.0 TDCI AWD

Ford Kuga 2.0 TDCI AWD
motofakty.pl

Crossover Forda jest nie tylko ładny, bogato wyposażony i tani w eksploatacji. Z napędem na cztery koła jest także skuteczny w lżejszym terenie. ...

...więcej!



Ford Kuga II

Ford Kuga II
motofakty.pl

Producent zapewnia, iż jego silniki uznawane do tej pory za jedne z oszczędniejszych konsumują dziś jeszcze mniej paliwa: benzynowe o 25 proc., wysokoprężne o 10 proc. W polskiej ofercie dostępny jest 1.6-litrowy silnik benzynowy z nowej rodziny EcoBoost w dwóch wariantach mocy: 150 i 180 KM. W słabszej wersji napęd przenoszony jest za pośrednictwem manualnej skrzyni na koła przednie, w mocniejszej - na obie osie za pośrednictwem automatu. Jest też dwulitrowy turbodiesel o mocy 140...

...więcej!



Test Ford Kuga 2.0 TDCI 163KM AWD: krok na przód!

Test Ford Kuga 2.0 TDCI 163KM AWD: krok na przód!
wieszjak.pl

Na pokładzie testowanego Forda Kugi w wersji Titatnium zainstalowano wiele nowatorskich rozwiązań, znacząco poprawiających bezpieczeństwo i wygodę jego użytkowania. Do najciekawszych zaliczyć trzeba system zapobiegający kolizjom, który automatycznie uruchomi hamulce jeśli jadąc z prędkością nie większą niż 30 km/h nie zareagujemy na gwałtownie zbliżającą się przed nami przeszkodę, system rozpoznawania znaków drogowych, układ monitorujący koncentrację kierowcy czy sys...

...więcej!



Jak jeździ nowy Ford Kuga?

Jak jeździ nowy Ford Kuga?
Auto Świat

Do pierwszych jazd udostępniono nam 182-konną wersję turbobenzynową z tradycyjnym 6-stopniowym ?automatem?. W odmianach zasilanych olejem napędowym za dopłatą dostępna jest skrzynia dwusprzęgłowa Power Shift, która nie dusi temperamentu silnika tak bardzo, jak klasyczne rozwiązanie w testowanym benzyniaku. Owszem, biegi są zmieniane płynnie, jednak napęd irytuje ospałością. Nie pomaga nawet włączenie trybu sportowego ? trudno oprzeć się wrażeniu, że ze 182 koni kilkanaśc...

...więcej!



Jak jeździ nowy Ford Kuga?

Jak jeździ nowy Ford Kuga?
Auto Świat

Do pierwszych jazd udostępniono nam 182-konną wersję turbobenzynową z tradycyjnym 6-stopniowym "automatem". W odmianach zasilanych olejem napędowym za dopłatą dostępna jest skrzynia dwusprzęgłowa Power Shift, która nie dusi temperamentu silnika tak bardzo, jak klasyczne rozwiązanie w testowanym benzyniaku. Owszem, biegi są zmieniane płynnie, jednak napęd irytuje ospałością. Nie pomaga nawet włączenie trybu sportowego - trudno oprzeć się wrażeniu, że ze 182 koni kilkanaśc...

...więcej!



Test nowego Forda Kuga: czy nowy model jest lepszy?

Test nowego Forda Kuga: czy nowy model jest lepszy?
Auto Świat

Zawieszenie zestrojono według znanej szkoły Forda. To oznacza, że uwzględniono preferencje osób ceniących komfortowe resorowanie, a jednocześnie pamiętano o tym, że są też tacy, dla których duże znaczenie ma precyzja prowadzenia. Rzeczywiście, układ jezdny nie jest przesadnie miękki, a to pozwala na przejeżdżanie łuków bez nadmiernych przechyłów karoserii. W opanowaniu pojazdu pomaga dodatkowo bezpośredni układ kierowniczy....

...więcej!



SUV-y z dieslami: sprawdzamy, który jest najlepszy do rekreacji?

SUV-y z dieslami: sprawdzamy, który jest najlepszy do rekreacji?
Auto Świat

Największą zaletą Forda jest bez wątpienia zawieszenie - okazuje się wystarczająco sztywne, by umożliwiać dynamiczne pokonywanie zakrętów. Jednak bez obaw - z twardością układu jezdnego nie przesadzono, zatem tłumienie nierówności jest na zadowalającym poziomie. W opanowaniu pojazdu pomaga dodatkowo precyzyjny układ kierowniczy....

...więcej!



Toyota RAV4 kontra Ford Kuga i Subaru Forester: czy Toyota RAV4 nadal jest najlepsza?

Toyota RAV4 kontra Ford Kuga i Subaru Forester: czy Toyota RAV4 nadal jest najlepsza?
Auto Świat

W nowym Fordzie znaleźliśmy również znane już wcześniej słabości. Wciąż ten sam 140-konny diesel okazuje się dzielnym wołem roboczym, który jednak w zakresie wysokich obrotów wydaje się wysilony i nie należy do cichych. Ponadto tapicerka siedzeń jest nieprzyjemnie cienka, a wskaźniki mało przejrzyste. Przełączniki na konsoli środkowej są zbyt małe, do tego sposób ich rozmieszczenia sprawia wrażenie bałaganu. Znacznie bardziej przemyślana jest konstrukcja tylnego oparc...

...więcej!



Ford kuga - 315 poddostawców z pięciu kontynentów

Ford kuga - 315 poddostawców z pięciu kontynentów
Interia

owy Ford Kuga ma identyczny, jak poprzednik, rozstaw osi (2690 mm), niewiele też różni się od niego gabarytami. Jest o 81 mm dłuższy (4524 mm), o 4 mm węższy (1838 mm) i o 8 mm niższy (1702 mm, bez relingów dachowych). Prezentuje się jednak, naszym zdaniem, atrakcyjniej i bardziej dynamicznie niż pierwsze wcielenie tego modelu. Może to zasługa owych niewielkich zmian w wymiarach auta, może ciekawie zarysowanych reflektorów i tylnych lamp, ostrych, zdecydowanych przetłoczeń (nie...

...więcej!


Ford Kuga 2012

Ford Kuga 2,0 TDCI - Siła komfortu

Ford Kuga 2,0 TDCI - Siła komfortu
Centrum

Klasyczna, przypominająca terenowe samochody linia tego kompaktowego SUV tym razem została mocno zmiękczona wysokim poziomem wyposażenia podnoszącego komfort samochodu....

...więcej!



Ford Kuga - Klasyk z polotem

Ford Kuga - Klasyk z polotem
Centrum

Samochody typu SUV coraz bardziej przypominają nieco podniesione połączenie hatchbacka z vanem lub vana z coupe. Kuga należy do tych, które jeszcze zachowują klasyczną stylizację przypominającą auta terenowe. Zza kierownicy to jednak całkiem sprawne auto na asfalty....

...więcej!



Test Ford Kuga: Tylko dla dam

Test Ford Kuga: Tylko dla dam
wieszjak.pl

Ford Kuga to samochodzik "śliczny i automatyczny, nowy i bezobsługowy". Ma wszystko to, co cenią najbardziej kobiety, choć co do cech pozawyglądowych i tak nie przywiązują większej wagi (póki coś nie zazgrzyta)....

...więcej!



Ford Kuga 2.5 T - Obudź w nim turbo zwierzę

Ford Kuga 2.5 T - Obudź w nim turbo zwierzę
Auto Świat

Fordy od dawna uchodzą za auta wyposażone w świetny układ jezdny. Gdy dodamy do tego 200-konny silnik, zaczyna robić się interesująco. Gdzie jest haczyk? Ta moc bierze się z 2,5-litrowego silnika benzynowego....

...więcej!



Ford Kuga kontra Suzuki Grand Vitara i Kia Sportage - Małe konie pociągowe

Ford Kuga kontra Suzuki Grand Vitara i Kia Sportage - Małe konie pociągowe
Auto Świat

SUV-y coraz bardziej zyskują na popularności. W zeszłym roku sprzedano ich 22 680 sztuk, podczas gdy w 2007 roku do klientów trafiło 15 326 samochodów tego typu. Sprzedaż testowanych modeli kształtuje się na różnym poziomie. W 2008 roku największą popularnością cieszyło się Suzuki Grand Vitara – kupiono ich 1996 sztuk. Jest to jednak spadek w porównaniu z poprzednim rokiem, gdy z salonów wyjechało 2179 aut. Konkurenci mimo niższego popytu zanotowali wzrost sprzedaży. ...

...więcej!



ford kuga sportowy suv z automatem

ford kuga sportowy suv z automatem
Auto Świat

Sportowe aspiracje Kugi zestawiono z idealną do mocnych silników dwusprzęgłową skrzynią biegów ...

...więcej!



Ford Kuga: globalny SUV dla każdego

Ford Kuga: globalny SUV dla każdego
Auto Świat

Premiera Kugi odbędzie się dopiero w marcu. Wiemy jednak, że auto będzie tożsame z amerykańskim Fordem Escape`em. Globalizacja palety modelowej to część strategii Forda Jeszcze niedawno amerykańska i europejska oferta Forda skrajnie się od siebie różniły. Na Starym Kontynencie dominowały auta, które Amerykanie traktowali jako "kieszonkowe", natomiast za Atlantykiem w produkcji pozostawały siermiężne modele, pochłaniające nieprzyzwoicie wielkie ilości paliwa. ...

...więcej!



Mazda CX-5 kontra Ford Kuga, Hyundai ix35 i Volkswagen Tiguan: czy Mazda pokona konkurentów

Mazda CX-5 kontra Ford Kuga, Hyundai ix35 i Volkswagen Tiguan: czy Mazda pokona konkurentów
Auto Świat

Kuga chce być zaliczana do klasy wszechstronnych SUV-ów. Takie ambicje konstruktorów zdaje się potwierdzać dwuczęściowa tylna klapa. To rozwiązanie ma ułatwić dostęp do bagażnika. Co z tego, skoro samochód ma najmniejszy kufer wśród porównywanych aut zarówno przed powiększeniem, jak i potem? Wiemy, że nie jest to rodzinny van, ale bagażnik o objętości 410-1405 l to za mało nawet na SUV-a....

...więcej!



VW Tiguan kontra BMW X1, Ford Kuga i Honda CR-V: duża moc to nie wszystko

VW Tiguan kontra BMW X1, Ford Kuga i Honda CR-V: duża moc to nie wszystko
Auto Świat 4x4

Ford Kuga spalał w teście średnio 6,9 l/100 km. To dobry wynik, zbliżony do poziomu VW Tiguana, który zadowolił się 6,8 l/100 km. W innych aspektach Ford znajduje się pośrodku między sportowym BMW i komfortowym VW. Ford Kuga ma zdecydowanie lepszą amortyzację niż BMW, a dodatkowo dzięki wyższemu dachowi oferuje większy komfort przy wsiadaniu i wysiadaniu. Z tyłu jest jednak mało miejsca, podobnie jak w BMW. Również w kwestii odczuć z jazdy Ford plasuje się pośrodku. Przy p...

...więcej!



Ford Kuga: czy pokonał bezawaryjnie 100 tys. km

Ford Kuga: czy pokonał bezawaryjnie 100 tys. km
Auto Świat 4x4

Dwie rzeczy podzieliły zespół testerów. Po pierwsze: wdzierająca się we wnętrze konsola środkowa - jedni lubią taką stylizację, inni czują się zabudowani. Druga, jeszcze bardziej kontrowersyjna: zawieszenie. Dla jednych amortyzacja i wytłumianie są zbyt twarde, niektórzy koledzy chwalą sportową bezpośredniość prowadzenia, wliczając w to kierowanie samochodem. Dynamiczna charakterystyka zawieszenia jest niewątpliwie specjalnością Forda, rozpoczynając od pierwszego Focusa...

...więcej!



Kuga 2.0 TDCi Titanium - kompaktowy SUV of Forda

Kuga 2.0 TDCi Titanium - kompaktowy SUV of Forda
Auto Świat 4x4

Najmocniejszym atutem Kugi jest układ jezdny. Auto prowadzi się pewnie, na szybko pokonywanych zakrętach precyzyjnie reaguje na ruchy kierownicą i nie kiwa się na boki. Seryjne ESP i 6 airbagów potęgują poczucie bezpieczeństwa, ale bezkonkurencyjne w tej kwestii są hamulce: 36,5 m od 100 km/h do zatrzymania to świetny wynik. Po zjeździe z asfaltu, gdy zaczyna być ślisko, układ napędowy sprawnie dołącza tylną oś....

...więcej!



Mazda CX-5 kontra Volkswagen Tiguan, Hyundai ix35 i Ford Kuga: porównanie kompaktowych SUV-ów

Mazda CX-5 kontra Volkswagen Tiguan, Hyundai ix35 i Ford Kuga: porównanie kompaktowych SUV-ów
Auto Świat 4x4

Przez blisko 4 lata Japończycy w ofercie na Europę nie mieli kompaktowego SUV-a. Po zakończeniu produkcji powstałego przy współpracy z amerykańskim Fordem modelu Tribute każdy z partnerów podążył własną drogą: Ford nie tracił czasu i w 2008 r. - po tym jak rok wcześniej na rynku europejskim jak bomba eksplodował Tiguan - zaprezentował Kugę....

...więcej!