Każdy właściciel samochodu powinien zarówno o jego sprawność pod względem technicznym, jak i o nienaganny wygląd z zewnątrz. Jazda autem o zadbanym i lśniącym lakierze daje dużo satysfakcji. Jednak co zrobić, gdy nasz pojazd nie jest już nowy, a jego lakier dawno stracił lub zaczyna tracić swój blask? Rozwiązaniem może być użycie pasty polerskiej do lakieru. Dzięki temu produktowi nie tylko odświeżymy karoserię, przywracając jej połysk, ale także ochronimy auto od drobnych rys i mikrouszkodzeń. Co warto wiedzieć o pastach polerskich? Podpowiadamy!
Dobór odpowiedniej pasty do polerowania lakieru
Wypolerowanie karoserii to skuteczna metoda na eliminację rys, przywrócenie intensywności koloru oraz uzyskanie satysfakcjonującego połysku powierzchni. Przy wyborze pasty polerskiej powinniśmy zwrócić uwagę na trzy kluczowe czynniki: nasze umiejętności, stan lakieru oraz pożądany efekt. Warto również zastanowić się nad tym, czy planujemy przeprowadzić pełną korektę lakieru, czy tylko szybką poprawę wyglądu. W przypadku kompleksowej korekty potrzebujemy zaawansowanych preparatów, podczas gdy do prostych prac wystarczy pasta polerska do lakieru typu all-in-one (AIO).
Ponadto należy unikać stosowania produktów, które budzą wątpliwości, na przykład ze względu na nieznanego producenta czy kusząco niską cenę. Użycie pasty polerskiej złej jakości może prowadzić do pojawienia się trudnych do usunięcia defektów lakieru.
Rodzaje past do polerowania lakieru
Wybór pasty do lakieru zależy od indywidualnych kwestii, o których już nieco wspomnieliśmy. Warto jednak rozwinąć ten temat. Pasty polerskie dzielą się na kilka typów. Uniwersalną opcją jest wspomniana już pasta polerska AIO. Dzięki niej szybko usuniemy większość drobnych rys i odprysków z powierzchni karoserii. Chociaż produkty AIO nie są przeznaczone do pełnej korekty lakieru, to doskonale sprawdzają się do poprawy jego estetyki. Są szczególnie polecane do nowych powłok lakierniczych.
Agresywne pasty są mocno tnącymi produktami. To preparaty o dużej sile ścierania, które skutecznie usuwają głębokie rysy. Często aplikuje się je na starszych powierzchniach lakierowanych. Schodząc o stopień niżej, mamy pasty o średnim poziomie ścierania – te stosuje się albo po zastosowaniu agresywnej pasty, albo przy usuwaniu średnich rys. Dalej trafimy na pasty lekko ścierne i do prac wykończeniowych. Są to delikatne preparaty, które służą do usuwania niewielkich zarysowań, zamgleń i hologramów. Używa się ich na sam koniec pełnej renowacji lakieru, ponieważ nadają lakierowi dodatkowego blasku.
Jak prawidłowo wybrać pastę polerską do lakieru?
Najważniejszym czynnikiem przy wyborze pasty do lakieru jest przede wszystkim jej moc ścierna. Jeśli dopiero zaczynamy swoją przygodę z polerowaniem i planujemy pracę z maszyną polerską, stosowanie agresywnych past może być zbyt ryzykowne. Lepszym wyborem będzie sięgnięcie po te o umiarkowanej sile cięcia. Należy też pamiętać, że do przeprowadzenia pełnej korekty lakieru nie wystarczy jeden preparat.
Jeśli jednak działamy jako profesjonaliści, możemy spokojnie zacząć od pasty agresywnej, potem użyć średnio tnącej, a na końcu wykończeniowej. Należy też pracować przy użyciu wysokiej jakości padów polerskich i sprawnych maszyn, a także stosować się do zaleceń producentów poszczególnych produktów. Ważnym elementem jest także dobranie odpowiedniej pasty do rodzaju lakieru – inne preparaty sprawdzą się na lakierach miękkich, a inne na twardych. Pamiętajmy, by regularnie czyścić pady polerskie i kontrolować efekt pracy. To przepis na sukces w branży polerowania lakierów samochodowych.
Artykuł sponsorowany